måndag 10 november 2008

Ehe jag hatar typ alla som ska skriva ut sina känslor på bdb och whina över att deras liv är så hemskt. Det får mig att tänka "ge upp då om du så gärna vill, ingen orkar bry sig om du ska må dåligt 24/7 och dessutom whina som en gris över det". Men nu känner jag faktiskt väldigt mycket för att göra samma sak, bara för att jag kan. För det är ju ändå ett fritt land vi lever i. Men jag gör det inte för jag vill inte känna mig likadan som de där människorna på bdb som jag inte tycker om, inte för att jag känner dem (vilket jag oftast inte gör) utan för att de ska lägga upp sju miljarder bilder varje dag där bildtexten alltid handlar om hur otroligt dåligt de mår och hur mycket de älskar alla människor som de kanske inte ens har träffat eller träffat typ en gång.
Visst det är gulligt att tala om att man älskar sina vänner, det är bra. Men det går lite till överdrigt enligt mig när varenda skriven mening till en vän innehåller "ily" eller liknande kärleksförklaringar.
Att jag är cynisk kanske märks och jag har väl mina skäl till att vara det och precis lika mycket som jag har rätt till att säga vad jag tycker, precis lika mycket rätt har folk att lägga upp bilder som de whinar till.
Själv ser jag det bara som ett sorts desperat skrik efter uppmärksamhet och det skriver jag med risk att låta möjligtvis avundsjuk? Men jag älskar mina vänner med, det är klart jag gör. Jag bara känner ingen lust att skriva att jag gör det i precis varenda mening som jag skriver. Tänk vad enformig världen skulle vara om alla gjorde det...
Fast å andra sidan tycker jag faktiskt om det faktum att folk faktiskt talar om att de älskar varandra. Tänk så många gånger man har ångrat sig över att man inte har talat om för någon att man älskar den. Det behöver inte vara någon vän utan det gäller ju familjen också. Så egentligen tycker jag ju att man ska tala om för folk att man älskar dem.

Men kanske inte i precis varenda mening....

Mm, jag vet precis hur skumt och osammanhängande det där lät men det får göra det. För det var så jag tänkte det. Förmodligen skulle jag ha kunnat skriva hur mycket mer som helst men jag vill sova. Och det ska jag. Tyvärr blir det inget "Lillasysters dagbok" idag (heh, mest för att jag inte hittar den och det är i princip ingen som läser det här ändå så ingen saknar väl det, om någon gör det så skriv gärna det xD).

Men jag ska väl sluta med det där som hela det här som jag har skrivit har lett fram till:
Jag älskar mina vänner, min familj och aa allt som jag älskar. Och nu vet ni det, men det hoppas jag att ni redan visste. ;)

"Standing for the things I feel, the things I do no matter what they say"

2 kommentarer:

monkiiie sa...

Det är så sant det där med Bdb, jag blev skälv trött på det och avslutade mitt medlemskap, vilket jag tycker du ska göra Karin! och alla andra för den delen.

Man behöver inte känna att man måste snoka i någon annans liv utan vill man veta något om den personen så tycker jag man kan träffas i vardagslivet.
Så extremt onödigt också att kommentera en bild på t.ex någons tå eller skit samma..
Bdb suger.

Din lilla syster dagbok e söt xD

Blupp sa...

Naaw men jag vill inte sluta vara medlem på bdb för det finns massor som tar extremt fina bilder!

Mjo, det har du rätt i. =)xD
men bdb suger inte. :O

Aa det är den! :D