onsdag 10 december 2008

krkak

Jäpp, nu var det ett tag sedan jag skrev något. Tror jag? Håller inte riktigt reda på det....

Det har inte hänt så jättemycket på sista tiden men ni kan få någon sorts sammanfattning:

Var på fest med Jenny i lördags (tack så mycket, du räddade min dag och mitt humör, även om jag sprang hela vägen hem... xD <3)

Pratade (samma natt) i telefon med Mats (tack för att du lyssnade på mitt svammel<3)



Känns som det mesta håller på att ordna upp sig (alltså min hjärna och alla hjärnspöken som bor där)

Mamma har fått nytt jobb så in your face på alla hennes idiotchefer!!!
(hon är sjuksköterska och jobbar mestadels natt och alltså fick hon till för en månad sedan ett tillägg för att det sliter mer att jobba natt. Hennes idiotchefer lade upp ett förslag att ALLA skulle få dela på nattsjuksköterskornas tillägg och det röstades det självklart ja för. Det innebar att mammas lön sänktes med nästan 4000 kr (har jag för mig). Då bestämde sig mamma och alla andra nattsköterskor för att inte skriva upp sig på några nattskift alls, som en protest. Och eftersom de som jobbar dag inte alls har någon lust att jobba natt hade ingen skrivit upp sig för att jobba natt. Då bestämde sig cheferna för att ALLA måste jobba två perioder natt, oavsett om man precis har jobbat massviss natt och då egentligen inte ska behöva jobba mer natt.
Alltså, mamma fick sänkt lön OCH var TVINGAD att jobba natt, trots att hon har jobbat massviss med natt för flera perioder framåt.)

Bror har fått fast anställning så han slipper oroa sig för att vara arbetslös.

Min hjärna har fortfarande massa spöken men de försvinner väl.. kanske skriver senare har matte. puss

2 kommentarer:

monkiiie sa...

Det var så lite!!! <3<3 gillar att prata med dig vet du jue ^^

Idiotchefer! :@ slå dom!

Blupp sa...

naaw<3

Mm jag har stor lust att göra det!