torsdag 25 december 2008

Julafton

Jaa... Det har faktiskt varit en helt okej julafton.
Förutom att jag inte kunde sova på natten och sedan vaknade när far och lillasyster var ute i köket och åt frukost astidigt för att de skulle ut till stallet där Märta rider och ta hand om hästarna... Jippi!
Dock klarade jag självklart av att somna om, det är liksom mig vi pratar om!
När jag väl gått upp (tjugo i tolv faktiskt, det är tidigt för att vara mig!) så var jag ashungrig så jag åt frukost och tänkte att jag kunde duscha efter det. Hade liksom ingen aning om när vi skulle åka till faster och fira jul så jag tänkte att det var lugnt med tid.
Började känna mig stressad när först mamma stod i duschen och sedan snodde bror den sekunder före mig. Då bröt helvetet löst också för tydligen hade jag bara en kvart på mig att duscha och klä på mig osv, och bror var fortfarande i duschen...
Det resulterade i att mamma och jag och alla skriker på varandra och till slut fick jag slänga mig in i duschen och duscha jättesnabbt (vilket jag inte gjorde i varje fall, jag bestämde mig för att vara lite rebell och duscha i hela fem minuter), klä på sig på två sekunder och sedan duscha och torka håret.
Lite lagom genomstressad försöker jag ta på mig mina ytterkläder men hela hallen var då belamrad av människo- och hundben. Mamma är så stressad man kan bli och springer i princip omkring med händerna för huvudet och skriker ord baklänges.
Så sätter sig alla barn i bilen efter att ha blivit skrikna på i en halvtimmes tid.
Då bestämmer sig mor och far för att det är dags att ha ett julsnack med grannen som går på tio minuter. Vid det laget börjar vi barn (eheh) att få panik för tänk om vi inte hinner till faster innan Kalle Anka börjar! Det skulle vara hemskt!

Så hoppar äntligen mor och far in i respektive bilar och vi är påväg! Helt plötsligt blir alla på mycket bättre humör och det slutar med att pappa och jag försöker få igång en allsång på "Feliz Navidad" med våra påhittade ord på den enda spanska frasen i sången förutom feliz navidad dådå... det gick ungefär så här (och Mats om du vill kan du alltid tala om vad de egentligen sjunger, för det är spanska va?):
"feliz navidad prospero anjo felisida/d"... ehe

Själva firandet hos faster var helt okej då fasters man, som jag måste erkänna att jag har lite svårt för tyvärr :S, var bortrest så det var en kusin där istället som alltid är trevlig.

Julklapparna var helbra och favoriterna är:
Strumpor (mitt mål att få minst tio par strumpor har lyckats!!! Har fått hela elva par nu!)
Helt självklart Chemical Vocations skiva!! Mår dock nästan lite dåligt över att jag inte har köpt den tidigare då det är väldigt tydligt att jag har lyssnat på den ett tag... Men jaja, nu har jag den!!!

Hoppas alla har haft en god jul och jag förväntar mig inte att någon ska orka läsa igenom allt det här! ;D

Var bara tvungen att googla det:
"Prospero Ano y Felicidad" (lite likt var det i alla fall)

2 kommentarer:

monkiiie sa...

Hahahha! ^^

Jo det var riktigt likt xD

God jul och gått nytt år och typ lycka ... xD lite konstig översättning men men..

Haha, jag tänkte lyssna på The Killers istället för att kolla på Kalle xD <3
Fast jag mamma blev tokig och tvinga mig :P

Hoppas du också har det bra ^^

Blupp sa...

Hehe pappa och jag är lite bra ibland. xD

ok tack! :D

Nae, vad elakt! Jag ägnade natten åt att lyssna på cv... xD

Jadå! :D