söndag 3 maj 2009

woaaaah

Jag skriver! Och det är knappt en vecka sedan sist! *applåder*

Jag har tänkt berätta lite om Lisebergresan som jag åkte på istället för att supa med fjortisar i folkparken (vilket förmodligen hade blivit mitt öde).
Resan började okristligt tidigt, jag var tvungen att gå upp 5.30 på morgonen! Så alla som känner mig kan ju ana hur lycklig och pigg jag var och som pricken över i:et så satte sig 7 st 9-åringar runt oss och de lyckas med att prata hela resan! Tack gode Gud för den som uppfann mp3-spelaren och powernappen! Jag lyckades med att sova i en hel timme i sträck och resten av resan pratade jag med Osse och Frida och sparkade en stackars medpassagerare (som går i min tyskagrupp) på fötterna och smalbenen. Han sa inte ens till när jag hade min fot jätteskönt placerad på hans fot i cirka tjugo minuter tills jag insåg att det inte var Fridas fot...

När vi kommer fram är vi kissnödiga och jättesugna på att åka iväg fortfortfort! Men självklart måste vi vänta i fyrtio minuter på inträdesbiljetterna och i vår nöd så använde vi den fruktade busstoaletten (som faktiskt var fräschare än andra busstoaletter jag har använt (eller försökt spola ner äpplen i men det är en annan historia)).

Efter mycket om och men fick vi inträdesbiljetterna men tyvärr också en väldigt udda stalkare som tydligen skulle föreställa lika gammal som oss men som såg ut att vara femton-sexton år...
Han förföljde oss tills vi lyckades skaka av honom i över en timme och det, kan jag tala om för er, var den bäsa timmen på hela dagen, som förövrigt var en mycket varm dag så vi åkte Flume Ride x antal gånger (femton kanske) vilket gjorde att vi inte han med alla åkattraktioner som vi ville hinna med...

Apråpå blöta karuseller så var vår (Os och min) geografi-lärare med på resan och han ville tydligen inte alls bli blöt och tyckte inte om vilda karuseller mer än en gång. Vi hade åkt Kållårado (eller hur de stavar det) och då blev vi inte ett dugg blöta så vi tänkte att då drar vi med honom i den. Så han och en annan lärare åkte den med oss bara det att då hade de satt på alla sprutsaker som inte var på innan så de blev genomsura (och vi med men det hade inte vi något emot, det var varmt som sagt)... De blev inte så jätteglada på oss så vi mutade dem med en kladdkaka så att de skulle åka Balder med oss istället.

Och helt apråpå Balder så var det någon som jobbade där som tydligen stötte på mig (enligt O och F) som hette Nils. Tack vare hans frisyr heter han nu Synt-Nils och jag vet inte ens varför jag nämnde det där, förmodligen för att jag tyckte om namnet Synt-Nils.

För att sammanfatta hela resan så var den jättebra (han som förföljde oss är enkel att koppla bort och tänker man inte på honom så hade vi skitkul!) och jag/vi fick nya erfarenheter.
Bland annat så åkte jag Kanonen för första gången (jag fuskade och räknade hjärtslagen innan så jag blev inte rädd när vi åkte iväg, men det var ändå läskigt att åka upp och ner), O och jag åkte maichingchong-saken som var intetsägande och att geografilärare inte uppskattar att bli genomsura.

Det var allt för mig och jag lovar att försöka skriva kortare inlägg också.

"Tell me why
Ain't nothing but a heardache
Tell me why
Ain't nothing but a mistake
Tell me why
I never wanna hear you say
I want it that way"

Inga kommentarer: